Підготовка дитини 6-ти років до школи

Вступ до школи – переломний момент у житті дитини. Він пов’язаний з новим типом стосунків з оточуючими (ровесниками й дорослими), новим видом провідної діяльності (навчальної, а не ігрової). У житті дитини змінюється все: обов’язки, оточення, режим. Це «кризовий період» у житті дитини, і ця «криза» виявляється у тому, що свої ігрові потреби дитина має задовольняти навчальними способами. Успіх адаптації та навчання шестирічної дитини в школі багато в чому залежить від індивідуальних фізичних і психічних особливостей розвитку, сформованості готовності до школи, а також від стилю роботи вчителя та позиції батьків. Рівень «шкільної зрілості» має виявлятися у інтелектуальній, комунікативній, емоційно-вольовій та мотиваційній готовності.

1. Інтелектуальна готовність дитини до школи передбачає володіння нею певною кількістю знань про явища навколишнього середовища, уміння порівнювати, класифікувати та узагальнювати ці знання, а також певний рівень розвитку пізнавальних здібностей (мислення, пам’яті, сприймання, уяви, уваги).

2. Комунікативна готовність передбачає володіння навичками взаємодії з дорослими, однолітками, а саме: знання моральних норм та правил поведінки (вміння слухати, не перебиваючи, вміння вибачати і вибачатися, співчувати, враховувати настрій та бажання інших людей тощо).

3. Емоційно-вольова готовність передбачає:

- уміння робити не лише те, що подобається, а й те, що необхідно зробити (довільність поведінки);

- уміння поставити мету, виявити певні зусилля для подолання перешкод, оцінювати результати діяльності;

- уміння розуміти й адекватно виражати свої емоції;

- уміння свідомо підкорятися загальним правилам та вимогам;

- уміння уважно слухати й виконувати самостійно найпростіші усні вказівки дорослого;

- вміння самостійно діяти за зразком (точно відтворювати, діяти за аналогією).

4. Мотиваційна готовність передбачає чітко сформовану позицію школяра, коли дитина має:

- належне уявлення про школу;

- позитивне ставлення до шкільних занять;

- віддає перевагу урокам грамоти та лічби, а не заняттям дошкільного типу (малювання, фізична культура, трудове навчання тощо);

- позитивно ставиться до загальноприйнятих норм дисципліни;

- визнає авторитет учителя.

Поради батькам майбутніх першокласників

· Формуйте позитивне ставлення до школи.

· Проявляйте інтерес до шкільних справ та успіхів дитини.

· Формуйте адекватну самооцінку.

· Не перевантажуйте дитину надмірними заняттями, чергуйте їх з грою.

· Навчайте етичних норм спілкування з однолітками та дорослими.

· Привчайте самостійно долати труднощі, які під силу подолати 6-річній дитині.

· Частіше хваліть, а не докоряйте.

· Пам’ятайте, що кожна людина має право на помилку.

· Частіше згадуйте себе у дошкільному віці.

· Коли дитина з вами розмовляє, слухайте її уважно, із розумінням, не перебиваючи і не відвертаючись. Не дайте їй запідозрити, що вас мало цікавить те, про що вона говорить.

· Не ставте занадто багато запитань і не встановлюйте безліч правил для дитини: вона не звертатиме на вас уваги.

· У стосунках з дитиною не покладайтеся на силу. Це озлобить її і привчить до того, що зважати слід лише на силу.

· Не давайте обіцянок, яких ви не можете виконати. Це похитне віру дитини в себе.

· Не читайте дитині нотації і не кричіть на неї, інакше вона буде змушена захищатися, прикидатися глухою.

. Дитина вчиться на власному досвіді, тому не слід оберігати її від наслідків власних помилок.

· Не порівнюйте дитину з іншими дітьми, любіть її такою, якою вона є. Якщо ви хочете розвинути в дитини певні якості, ставтеся до неї так, немов вони вже є.

Кiлькiсть переглядiв: 182

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Грудень 2019 Наступна
ПВСЧПСН
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031