Вимоги зі створення безпечних умов під час виконання ходьби та бігу

Пам'ятка для інструктора з фізкультури та вихователя

Під час виконання ходьби та бігу необхідно слідкувати за інтервалом, дистанцією та темпом руху. Педагог має знаходитися за межами кола, щоб тримати у полі зору всіх дітей і постійно ре­гулювати відстань між першою та останньою ди­тиною.

Під час проведення бігу на швидкість з різ­них вихідних положень слід використовувати імітаційні ігрові руки, які дають змогу підвищити ефективність старту.

У зоні виконання бігових вправ не має бути зайвих предметів. Обладнання і атрибути, які будуть задіяні на занятті, слід розміщува­ти на безпечній відстані, щоб вони не заважали руху дітей.

Вимоги до проведення бігових вправ на свіжому повітрі:

• на території дошкільного закладу має бути розмічено три бігових доріжки;

« поверхня бігових доріжок має бути рівною, без бугрів;

® інструктор з фізкультури має стояти на фі­ніші, а на старті — вихователь чи помічник вихователя;

» для виконання бігових вправ слід викорис­товувати дистанцію 10, 20, ЗО м;

• дітей слід розташовувати на першій та тре­тій бігових доріжках;

• для початку бігу інструктор з фізкультури має подати дітям сигнал свистком, прапор­цем, голосом, помахом руки;

» після завершення бігу діти мають залиша­тися біля інструктора з фізкультури і вико­нувати дихальні вправи чи повертатися по­вільним кроком до старту, обходячи бігові доріжки з двох сторін, щоб не заважати тим дітям, які бігтимуть наступними;

• кросові дистанції слід пробігати у повільно­му темпі без урахування часу;

• під час бігу на кросові дистанції інструктор з фізкультури має бігти поряд з дітьми, які бі­жать першими, а вихователь — позаду, щоб контролювати дітей, які біжать останніми;

• з дітьми, які не виконують бігових вправ, має залишатися помічник вихователя;

® після бігових вправ слід забезпечити посту­пове зниження навантаження — діти мають ходити повільним кроком протягом 1—2 хви­лин, поєднуючи ходьбу з дихальними впра­вами і акцентуючи увагу на активному види­ху повітря.

Щоб забезпечити позитивну динаміку розвит­ку швидкості та витривалості під час бігу у дітей трьох — семи років, слід поступово ускладнюва­ти бігові вправи, а саме: збільшувати дистанцію, час, темп. При цьому обов'язково слід ураховува­ти вік, психофізичні особливості кожної дитини та стані її здоров'я. Занадто велике навантаження під час виконання бігових вправ можна визначи­ти по зовнішнім ознакам дитини, а саме: сильне почервоніння обличчя, кашель, задишка.

Усі бігові вправи обов'язково мають чергува­тися з дихальними вправами.

Якщо дитина довго не відвідувала дошкіль­ний заклад чи хворіла, їй слід пропонувати скоро­чену дистанцію чи біг, що чергується з ходьбою та виконанням дихальних вправ. У деяких випад­ках замість бігу можна запропонувати дріботли­ву ходьбу з активною роботою рук та дихальними вправами.

Кожного разу після проведення бігових вправ слід проводити спеціальну дихальну гімнастику, вправи якої діти поступово запам'ятовують і надалі виконуватимуть самостійно, переходячи від бігу до ходьби.

Кiлькiсть переглядiв: 169

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Грудень 2019 Наступна
ПВСЧПСН
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031