СТАТУТ

ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

(ЯСЕЛ-САДКА) № 231 "МАЛИНКА"

ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

(нова редакція)

ВИТЯГ

Для дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, додатково подається висновок психолого-медико-педагогічної консультації, копія медичного висновку про дитину-інваліда віком до 18 років (наданої лікарсько-консультативною комісією) або копія посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу, відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам", копія індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда.

Думаємо, ця добірка корисної і цікавої інформації стане у нагоді кожному

/Files/images/знак інклюзії.jpg

  • Лист МОН від 10.04.2019 № 1/9-235 щодо зарахування дітей до спеціальних та інклюзивних груп закладів дошкільної освітиможна переглянути тут

http://osvitaboguslav.at.ua/novyny/2019/1110_vkh_1_9-235.pdf

  • Нормативно-правове забезпечення інклюзивної освіти можна переглянути тут

http://dnz-malyatko1.at.ua/navchannya2019/normativne.pdf

  • Наказ МОН №609 від 08.06.18 Про затвердження примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами можна переглянути тут

http://dnz-malyatko1.at.ua/navchannya2019/nakaz-MON-609-2018.pdf

  • Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах можна переглянути тут

http://dnz-malyatko1.at.ua/navchannya2019/1_9-487-list_mon_inkljuzija_u_dnz.pdf

Пріоритетні завдання інклюзивної освіти

Враховуючи сучасні вимоги реформування освіти щодо впровадження в практику роботи закладу інклюзивної освіти колектив ДНЗ визначив пріоритетні завдання:

1. Забезпечення прав дітей з особливими освітніми потребами на виховання і навчання;

2. Створення єдиного психологічного комфортного освітнього середовища для дітей, які мають різні стартові можливості;

3. Матеріально-технічне оснащення для створення безбар’єрного середовища;

4. Кадрове забезпечення;

5. Регламентація нормативно-правовими документами щодо забезпечення навчально-виховного процесу;

6. Запровадження системної організаційно-методичної, консультативно-роз’яснювальної роботи серед батьків, педагогів, працівників, громадськості щодо забезпечення права дітей з особливими потребами на освіту та виховання.


Основні принципи та цінності інклюзивної освіти


Цінності інклюзивної освіти:

- визнання того, що всі діти можуть навчатися;

- робота зі всіма дітьми, незалежно від їх віку, національності, мови, походження, особливостей розвитку;

- вдосконалення освітніх структур, систем і методик для забезпечення потреб всіх дітей;

- частина великої стратегії по створенню інклюзивного суспільства;

- динамічний процес, який знаходиться постійно в розвитку.

Інклюзивна освіта базується на таких принципах:

- Цінність людини не залежить від її здібностей і досягнень.

- Кожна людина здатна відчувати і думати.

- Кожна людина має право на спілкування і на те, щоб бути почутою.

- Адаптація системи до потреб дитини, а не навпаки.

- Справжня освіта може здійснюватися тільки в контексті реальних взаємостосунків.

- Всі люди потребують підтримки і дружби ровесників.

- Задоволення індивідуальних освітніх потреб кожної дитини.

- Визнання спроможності до навчання кожної дитини та, відповідно, необхідність створення суспільством відповідних для цього умов.

- Залучення батьків до навчального процесу дітей як рівноправних партнерів та перших вчителів своїх дітей.

- Командний підхід у навчанні та вихованні дітей, що передбачає залучення педагогів, батьків та спеціалістів.

- Складність завдань повинна відповідати здібностям дитини.

- Рівний доступ до навчання у загальноосвітніх закладах та отримання якісної

освіти кожною дитиною.

- Подолання потенційних бар'єрів в навчанні.


Переваги інклюзивної освіти:



1. Для дітей з особливими освітніми потребами:

Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.

Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.

Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.

Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.

У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.

2. Для інших дітей:

Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.

Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них.

Діти вчаться співробітництву.

Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

Кiлькiсть переглядiв: 344

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Травень 2020 Наступна
ПВСЧПСН
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031